Finansowanie społecznościowe staje się w sieci coraz popularniejsze; stanowi ono jedno z kluczowych źródeł rozwoju start upów. Ale w tym samym modelu można wspierać nie tylko biznes, lecz organizacje społeczne.

Serwis FaniMani.pl umożliwia — przy okazji robienia zakupów w sieci — wspieranie organizacji społecznych dodatkowymi funduszami. A precyzyjnie, dzięki temu rozwiązaniu klienci sklepów internetowych mogą wspierać wybrane przez siebie cele społeczne, nie dopłacając ani złotówki do swoich zakupów. Od każdej transakcji realizowanej przez serwis zostaje wygenerowana darowizna pochodząca z budżetu marketingowego danego sklepu i jest przekazana na wskazany przez klienta cel. Działa to na zasadzie zbliżonej do „przekaż 1% podatku”, przy czym w tym modelu przekazuje się kilka procent z wartości zakupów.

W ostatnim kwartale 2015 r. serwisowi FaniMani.pl udało się wygenerować przeszło ćwierć miliona złotych, które trafiło do organizacji społecznych. Podobne serwisy cieszą się od wielu lat dużą popularnością w Stanach Zjednoczonych.
Nowe rozwiązania, które serwis wprowadził, to rozszerzenia do przeglądarek Mozilla Firefox, Internet Explorer i Google Chrome. Działanie „przypominajki” jest proste, po jej zainstalowaniu, w trakcie robienia zakupów na stronie e-sklepu, który jest partnerem FaniMani (np. iSpot, Vobis, Komputronik, Ali Express, Microsoft, Media Expert itp), wtyczka wyświetla w prawym górnym rogu ekranu komunikat (przypomnienie możliwości wsparcia dowolnego celu charytatywnego). Po kliknięciu przycisku „Wspieram” następuje automatyczne przekierowanie na FaniMani.pl, gdzie można wybrać organizację, która ma otrzymać część wartości transakcji. Następnie klikając „Przejdź do sklepu”, kupujący wraca do dokonywanych zakupów.

partnerem-merytorycznym2

zobacz komentarze

Wideo